søndag den 16. august 2015

Læder prøver

Jeg har som sagt været på en uges kursus i læder. Som en del af kurset var der lavet nogle prøver, så vi fik øvet nogle teknikker.

Den første prøve var et bælte der skulle monteres med spænde og for, så der skulle sys. Der var to teknikker vi lærte. Montere spænde og sy og sy og sy og.....


Jeg kan som sædvanlig ikke begrænse mig, og var ikke blevet klogere siden sidst, så besluttede mig for at mit skal have inkEdge. Det kræver lidt planlægning, for når bæltet er syet er der nogen kanter man ikke kan nå, så de skal klares først.

Status er at nu er det syet og mangler kant på de lige sider. Godt jeg har fri i næste uge.

Den anden prøve, var en lille lynlås pung. Så kunne vi nemlig montere en lynlås og øve kant behandling. Faktisk første gang jeg monterede en lynlås.


Hov kom til at være uartig og punsle den - selvom det havde vi ikke lært.

Den tredje prøve var dekoration. Overførsel af kopier med acetone, punsling og relief. De to første syenes jeg, at jeg havde lavet rigeligt af. Men legede lidt med det sidste.


Relief er formning af læderet over en form, her et tykkere stykke læder. Sjovt at prøve.

Den fjerde prøve var vådformning af dyr. Her en lille and. 


Synes min and blev meget sød, og den ser godt ud som nøglering.

Den femte og sidste prøve var nitter og tryklåse, den sprang jeg over, synes jeg legede nok med det sidste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar