mandag den 7. august 2017

Pileflet kursus - småting

På mit højskolekursus blev det ikke kun til kurve, men også til nogle småting, der ikke var så hårde for fingrene.

Det blev til tre små "rangler" - note til selv, der skal mere end en sten til for at de faktisk kan sige noget.
Men det er godt at blive klogere hen af vejen.

 

Jeg lærte også at lave "Lurendrejere" - en finurlig lille ting, der skal hænge i en fiskesnøre, så den drejer rundt.

Her er 4 stk i lidt forskellige størrelser.


2 helt små - i pil med flere nuancer.


2 der faktisk er ret store - omkring en meter lange.


Og endelig 1 i mellem størrelse
 

Den sidste dag lavede jeg  3 sæbeholdere. De blev også ret fine.


Jeg fik også lov til at lege lidt med bark. Jeg lavede de her "perler" i bark, tænker de måske også kunne fungere i papir.


Vi skabte en del opsigt da vi fotograferede dem ude på Aarhus Ø - især fra nogle fyre ved siden af. Lidt svært at forklare hvad det er vi foretog os, jeg synes det kan være lidt for useriøst at sige jeg står og fotografere til min blog. Det virker lidt vigtig per agtigt, men det var jo det jeg gjorde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar