onsdag den 18. august 2021

Anderledes ting

Så er ferien ved at være forbi. Det har været et god og afslappende ferie. I dag har jeg hentet ny telefon, så jeg fremover kan tage mega skarpe billeder.

Vi har været på Bornholm, og udover en masse museer, strik og hækling, så har jeg lavet lidt.

Den 3. august var det skifte dag - fra hotel i Rønne til Gudhjem Feriepark. Mens Klaus kørte ud og fik lov til at tjekke tidligt ind, så havde jeg booket bord på hejfabrik til maling af keramik.

Det var lidt andreledes end Creative Space, det var nogle andre glasure. En del af glasurene reagerede med andre farver, hvis de for eksempel blev malet over med gennemsigtig eller hvid glasur.

Først malede jeg en lav stor kop.


Den lyseblå glasur her blev en mørkere nuance, hvis der blev malet ovenpå med en klar glasur. Det har jeg gjort indvendig i mønster, på hanken og i enkelte af pletterne uden på. Jeg synes faktisk den blev mega fin.

Til sidst i min booking nåede jeg denne lille kop.


Her er indersiden og toppen malet med "guldglasur" og resten af ydersiden har fået en grå farve. Denne grå farve bliver meget grøn når den males over med hvid maling.

Det var faktisk lidt anderledes, men meget sjovt at prøve, jeg er ok tilfreds med resultatet for en gang skyld.

Tirsdagen efter (10. august) havde jeg booket mosaik workshop hos Containerjuvelen. Kom og smadder tallerkener og kopper, og sæt dem sammen på en ny måde. 

Jeg fik lavet et fint billede - det ligner måske ikke helt det jeg gerne ville, men ser vel egentlig ok ud.
Kan du se hvad det er?


Faktisk var det meningen det skulle være en søstjerne, noget tang og en musling. Jeg ved ikke helt om jeg kan se det, men synes den er blevet ret fint. Måske skulle søstjernen have været lidt kraftigere i farven.

Det blev meget fint, men tror ikke det er noget jeg kommer til at dyrke meget. Jeg er for meget kontrolfreak. Men det var anderledes og sjovt at prøve.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar