lørdag den 11. april 2015

Lim eller broderikursus ?

Jeg havde en fri dag torsdag, og da en af udviklerne spurgte hvad jeg skulle, svarede jeg broderikursus, men limkursus havde nok været mere præcist.

Jeg lave nemlig tryk. Tryk med vlisofix og rammelims tryk.

De her er lavet med vlisofix.


Tag en kopi - fra laserprinter, stryg lim siden af vlisofix på. Fjern papir, stryg på stof, put i vand og når det er gennem blødt - nuller papir af. Sidst men ikke mindst smør med vaseline for skarpt motiv. Husk at spejlvende motiv især med bogstaver.

De her er lavet med rammelimstryk. 
Tag spejlvendt kopi, smør lim på stof så den passer. Lad tørre (3-4timer), stryg - begge sider (husk ellers sidder motiv ikke fast). Put i vand og nuller papir af. Voila


Så kommer vaseline i spil og så ser de sådan ud.


Jeg glemte at stryge den første, så de ting der blev tilbage endte som knapper.


Jeg lavede et stort projekt, nemlig et pudestykke med dyr.


Og efter vaseline.


Her er det samme motiver med de to teknikker. Vlisofix (til venstre)kan ikke tåle vask, det kan rammelimstrykket (til højre). Jeg er dog ikke så god til kanter på rammelimstryk, så kanterne der er lidt flossede. Vlisofix er nok mere anvendelig herhjemme.


Jeg nåde til at papir skulle af, så papiret måtte vendte til jeg kom hjem. Så badeværelset var ikke just kønt med papir rester over det hele. Men nu er mine motiver klar til lidt broderi :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar