lørdag den 10. september 2016

Glaskunst på Bornholm

Jeg har vist gentaget mig selv lidt her på det sidste. Men nu er der noget nyt.

Mens vi var på Bornholm så ville jeg gerne lave lidt glas. Der er flere steder på Bornholm der kan laves eget glas i workshops. De to af stederne er samme "kæde". Da vi kom der over tjekkede vi stederne ud den første dag, jeg besluttede mig for Lilli's i Allinge mest fordi der var de mest lyse og venlige lokaler, og så fordi der kunne laves navneskilte. (De havde også et tilbud om at lave 4 betale for 3).

Jeg startede med at lave navneskiltet, da det nok var sværest. Sådan så det ud før brænding.



Og sådan efter og monteret på en plade.


Jeg synes faktisk det er godt. Det skal på fordøren.

Jeg ville også gerne prøve smykker - den første blev en med en lille ø.

Før brænding.


Efter brænding.


Solen og øen er blevet lidt mere grønne end gule. Men stadig godt.

Så snakkede vi lidt med de gamle om de ville have skilt til sommerhuset, men min mor er mest til glasophæng - kravet var strand tema.

Først en søstjerne.


Selve søstjernen er bygget op af røde, mørk orange og lys orange glas. Og vandet er blandede blå.

Det giver en flot effekt efter brændingen


Desuden blev det til et badehus, sommerhuset ligger jo ved Løkken.


Her var jeg lidt usikker på stranden. Men synes det lykkes godt.


Som ekstra bonus så lavede jeg en halskæde mere. Her legede jeg lidt mere med smykkeglas og klar glas for effekt.


Var lidt spændt på denne og den blev en stor overaskelse, for sådan så den ud efter brændingen.


De røde hjerter er blevet til guld, lilla bølge er nu orange bølge, lilla figurer er nu sølv. Men synes den er fed også med effekterne af det klare glas. Især det over den gule firkant nederst er fed.

Så jeg var alt i alt godt tilfreds. Jeg havde heldigvis fotograferede før så den store effekt kan ses.

Jeg brugte lidt over 4 timer ialt - mest på navneskiltet (øvede i at skrive) og mindst på smykkerne. Jeg er bedst til at arbejde med de knuste glasstykker, for kan ikke altid få tangen til at skære efter mit hoved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar