mandag den 26. september 2016

Knitwork 2016

Der kommer snart mere om Strik Bornholm, men i weekenden var der Knitwork i København. Og da vi kunne låne en lejlighed tog vi afsted.

Fredag aften deltog jeg i en workshop om hækling i papirgarn og cykelslange. Jeg fik lavet denne lille sag.


Bunden er en oldemorfirkant. 


Jeg ville gerne have kanterne ligesom forsatte oldemorfirkanten, så det krævede lige lidt eksperimenter.


Men det lykkes. Kurven er sluttet af med en hæklet omgang med tynd strimmel cykelslange. Tilsidst er en ventil sat på som pynt.


Jeg skulle have været til foredrag lørdag morgen om copyright, men det blev aflyst på grund af sygdom, så tog ud og male i stedet for. Var dog forbi standene sidst på dagen - der var god plads, havde vist være mere press på om morgen.

Søndag havde jeg to foredrag. 

Først om statistikstrikk - det var genialt. Det var matematik, strikke og sygdomsnørdet, alt sammen noget jeg synes er spændende - og så kombineret! 
Hun havde hæklet smitte rater, strikket vaccinations poncho. Jeg glæder mig meget til at følge hende fremover, og til hendes indlæg om vacciner. 
Du kan finde hendes blog her.

Det andet var "Kan man leve helt eller delvist af sin passion" og det blev jeg ikke klogere på. Tilgengæld ville det sikkert have været fint med titlen "Hvordan laver jeg en professionel Instagram profil". Lige så godt som det om statistik var lige så ringe var dette. Foredraget om statistik kom for sent i gang, og lige pludselig skulle det forsinkede hentes, hvilket var synd for det var virkeligt godt. Tilgengæld ville det sidste godt kunne have været kortere.
Lidt tips til hvad der bare formidlingsmæssigt havde gjort det bedre:
- når der bruges 15-20 min om opstart af modeller og du har en skærm med billede bag dig, så vis billeder af det.
- når der skal illustreres gode og dårlige billeder, så vis det dårlige, og så et korrigeret billede, som du mener det burde se ud.

Ellers fik jeg shoppet lidt både lørdag og søndag.

Her er hvad jeg fandt:
Mønstre af Stine Hoelgaard og en fin ny bog af Katrine Wohllebe (der var en lille fejring for den er helt ny).


Hæklede figurere og garn (to mønstre kommer senere).


Og så er jeg så klar til den næste strikkebio, med min nye strikketaske.


De havde også nogle fine strikkemarkøre. Jeg købte et sæt retro teenager, med pizzaslice, computer, telefon, kassettebånd .....


Der røg også lidt værktøj med - efter at have vundet garn op efter Strik Bornholm i hånden investerede Klaus i et krydsnøgleapparat med håndsving - så det bliver nemmere fremover.

Det var alt i alt en super oplevelse - især statistikstrikk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar