tirsdag den 20. marts 2018

Flere hæklede dyr

Her i sidste uge havde jeg ferie. Jeg var i sommerhus, først med mine forældre og så med kæresten. Med der op havde jeg en pose med dele til hæklede dyr. Der var en ordentlig bunke.

    

Alle dyrene er fra Toft. Det har taget en del hækling, men er ikke kæmpe fan af montering. Men når jeg er afsted kan jeg ofte tage mig sammen.

Snehare
I 2016 fik jeg i julegave en pakke med garn og mønstre fra Ed's club 2015, som er en abonnements ordning, hvor du 7 gange om året får en ny opskrift med garn. Jeg synes det er for dyrt generelt, men på den samlede pakke spares porto, og så var den vist på tilbud. Anyway så var det en julegave fra min farmor og farfar. 
Sneharen var den første af de 7 jeg kastede mig over. Den var helt klar til samling.


Noget skiskydning og et par film senere er den færdig - endnu ikke fundet navn og køn, men ligner lidt en pige ikke?



Dogue de Bordeaux 
Endnu en julegave, denne gang dog fra sidste år og fra kæresten. Det var et kit med 3 hunde og den her blev den første. Alle delene var med og klar til at blive samlet.


Og sådan ser det ud når den er færdig.



Moskus okse
Denne var en del af pakken med de 7 dyr. Den har en stor pels med masser af løkker som skal klippes op.


Den er ikke helt færdig, men derfor vil den da gerne posere, tror den bliver en linselus. Det er lidt svære at sy når der er pels.



Axcolot
Ja det er et dyr - det er en halepade. Den er lavet i håndfarvet garn der findes i et begrænset antal og periode. Denne var nummer 3. Jeg har også nummer 2, men missede 1. Havde dog i en anden omgang købt håndfarvet garn - så har mønstret og har hæklet den første i serien. De håndfarvede garner har typisk mønster med padder og lignede. De er generelt meget farverige. 

I axcoloten er det håndfarvede kombineret med noget alm. lyserødt.


Den blev også samlet og færdig.



Basilisk
Denne er også en i håndfarvet garn kombineret med alm. sort garn. I julegave sidste år fik jeg også et abonnement på dyr i håndfarvet garn, der kommer 4 om året. Dette er den første af de 4.

Ikke alle delene var færdig og fik lavet lidt i sommerhuset, men ikke alle delene.
 

Fik kun syet ryggen på, da benene er nemmest at anbringe når de er der alle fire.


Så selvom jeg går og slås med et øre der ikke rigtig kan beslutte sig for om det vil have mellemørebetændelse eller ej, hvilket faktisk er rimeligt irriterende, så fik jeg lavet lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar