lørdag den 15. marts 2014

Honeycomb paper

I går var jeg på pop-up højskole. Det var Skals-højskole for design og håndarbejde , der var flyttet til Aarhus for et par dage.

Her var der forskellige workshops og ting man kunne komme ind fra gaden og prøve.

En af eleverne fra skolen havde en workshop med papirvifter. Det viste sig at hun hjemme i Japan havde udgivet en bog om det. Hun havde den desværre ikke med til Aarhus, men hun lovede jeg måtte se den når jeg kom til Skals.  
Men nu havde hun altså en lille workshop på pop-up højskolen, og det måtte jeg prøve. Jeg fik lavet dem her - jeg synes de er rigtig fine.


Kantens farve er lavet ved at give kanten vand og så farve med tusch. Så den kan få en eller flere farver. Den her er farvet med tre farver i forskellige områder.


Papiret de er lavet af er specielt og hedder honeycomb paper. Hun havde det selv med fra Japan, men jeg har faktisk fundet en engelsk webshop der forhandler det her.

Tror jeg skal have bestilt lidt en af dagene.

Endelig fik jeg set hvad Orkis var og prøvet det lidt - det skal jeg helt klart lege videre med en af dagene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar