lørdag den 8. marts 2014

Æske kursus

Jeg var på Skals håndarbejdshøjskole i dag til inspirationsdag for medlemmer af elevforeningen. Jeg havde valgt at skulle lave æsker med plexiglas låg.

Først skulle vi samle æsken med bogbinderlim af 2mm karton/pap. Dan ser min store æske ud når den er samlet - indsatsen ses i baggrunden.


Der er inderside og yderside. Min yderside fik noget fint japansk papir jeg havde hjemme i skabet med katte på. Her er den klar til at få "sømrum" foldet ned foroven.


Siderne indvendig blev beklædt for sig selv og limet i. Indsatsen blev beklædt direkte med papir. Jeg havde papir med japanske tegn på til indvendig - jeg synes den blev vældig fin.


Det hele sluttede med en udstilling. Her er billedet af alle æsker - min stak lidt af fra de andre da jeg selv havde papir med.


Forresten holder Skals Pop-up højskole i næste uge ved busgaden i Aarhus. Det er fra 10 til 18 så kom frisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar