fredag den 7. marts 2014

Løve eller ugle

Jeg har været på kursus igen. Faktisk hele to gang.

I sidste uge var jeg på kursus i Bayeux broderi - en teknik med dobbelt nedlagt syning og meget lidt garn på bagsiden. Her valgte jeg at lave en løve - den bliver lyseblå med lyserøde vinger. 


Som sagt er der ikke meget garn bagpå - hvilket gav mening i en tid, hvor alt garn skulle håndspindes og håndfarves.


Denne anden gang var i gobelinsyning i kombination med rya. Opgaven lød på at lave en ugle eller en løve. Jeg valgte en fin lille ugle. Den fik knaldblå øjne. Jeg synes den blev ret sød. Jeg blev faktisk færdig på den tid der var.


Øjnene er papskiver syet rundt med knaphulssting. Bagved skiven er et stykke sort filt som pupil.


Vist du at hvis man laver store pupiller bliver øjnene venlige, små pupiller giver stirrende øjnene - godt at vide ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar