lørdag den 23. august 2014

Højskole småting

Jeg har været på højskole i Skals her den første uge af min ferie. Her har jeg lavet læder, det er smadder hyggeligt men også fuld kraft på håndarbejdet i en uge.

I løbet af en sådan uge får man undervisning i et emne - for mit vedkommende læder, men der er også foredrag og udflugter.

Den første aften er der en fælles opgave, i denne uge var det en knap/broche lavet af et stykke stof over en gardinring, som der så er broderet på.


Det tager lidt tid at lave vævede picot i to rækker rundt og de franske knuder i midten - så blev færdig onsdag. Det er heldigvis sådan at det på skolen er fuldt legalt at sy, brodere og strikke både til morgensamling og foredrag (og i bussen på udflugt)

Morgensamling på anden dagen var en praktisk opgave. Nemlig brodere et bogmærke på skind, hvorpå der så er monteret to magneter, så det holder fast på siden.


Udover dette har jeg selvfølgelig lavet en masse læder, men mere om det i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar