søndag den 24. august 2014

Læder tøser

I den sidste uges tid har jeg lavet masser af læder og man kunne jo kalde kursisterne for lædertøserne.


Den første dag lavede vi en fælles opgave. Nemlig en lille pung, det var for at komme rundt om de forskellige arbejdsgange med læderet (farvning, limning, syning, ordne kanter, tryklåse m.m.). Jeg valgte at lave en grøn pung.


Grunden til dette var at jeg var helt vild med det gule for, så farven skulle passe der til.


Vi skulle også alle montere et bæltespænde. Min læderem var så lang, så jeg kunne lave et bælte til mig selv.


Læderet var farvet sort på forhånd, men kanterne har fået ink egde farve. En kant farve man lige så stiller putter på med en metalspatel hele vejen rundt - og den fik 3 gange, så det tog lang tid. Men jeg er ret tilfreds med resultatet.

Udover dette og nogle små prøver med forskellige låse var der frit spil.

Jeg har haft en ide om et penalhus i et stykke tid, så det måtte jeg da lave.


Fint blåt og det har et sejt for (men meget trælst at arbejde med).


Når jeg nu var igang kunne jeg også lave et i sort, igen med den hvide kant farve, og et mere neutralt for.



Nå ja alle gode gange tre så laver jeg da også et i rødt, med grønt for og røde kanter.



Og en lille detalje på bagsiden med det gule for


Jeg synes selv de er blevet redt fede og lækre. Jeg tror også jeg har styr på at lave penalhuse.

2 kommentarer:

  1. Jeg syntes det sorte er kanon lavet det er i trekantet for hvilket jeg syntes er en fed ide :)
    Muligt at jeg kunne få et nogle tegninger til eget forbrug på det ??
    anyways Thumbs up Her fra

    SvarSlet
    Svar
    1. De er faktisk lidt enkle med vil grave i mine notes bøger efter tegninger og ligge op en af dagene

      Slet