torsdag den 14. august 2014

Lille fin pige.

For et stykke tid siden viste jeg et billede af min waldorf-dukke. Hun havde en fin strikket tunika og det var det.

De sidste par dage har jeg arbejdet hårdt med min symaskine.

Første projekt var en trøje, den var lige ved at ryge ud af vinduet. Det mønster jeg brugte var for smal i ærmerne, så dukken kunne ikke få hænderne ud.


En saks og 5 cm kortere ærme løste problemet. 

Bukserne var noget nemmere, og de er rigtig søde.


Lidt posede haremsbukser var målet, så det lykkes.

Dukken er fin i sit nye tøj.


Hun har også en fin strikket tunika, med en Mickey Mouse knap i ryggen.


Så er hun fuldt påklædt.


Hendes fine hårspænde er købt til julemarked i Ridehuset. Sælgeren var japansk og havde mange fine ting især origami og traner. Hårspændet var perfekt til dukken, og lidt pynt skal hun jo have. Overvejer et armbånd af de farvede elastikker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar