mandag den 8. februar 2016

Aften åbent i Creative Space

Den første torsdag i måneden er der aften åbent i Creative Space på Frederiksberg. Her er der nogen gange workshops - det har jeg deltaget i et par gange. Ellers er det også den aften man må lege med special og effekt maling.

I torsdags var der aften åben, og da jeg alligevel var i København på grund af møde, så måtte jeg forbi og male. Denne gang tog kæresten med. Her er der klart til den helt store male omgang.


Keramik malet med effekt maling skal/kan ikke glasseres, derfor skal det have tre lag over det hele - inden i, uden på og under bunden.

Min ene kande blev hvid indvendig og med striber uden på i effekt maling. Sådan ser det ud før brænding.


Lidt kedeligt måske, men sådan blev den efter.


Den lidt kedelig brune er faktisk blå.

Den anden kande blev turkis med brun effekt maling. Temmelig trist før den blev brændt.


Men efter ser den sådan ud.


Jeg synes den er herre flot.

Kæresten lavet altså også alle tiders fine skål. Måske lidt nørdet. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar