mandag den 3. februar 2014

Strikkesøndag og svømmemandag

Var til strikkesøndag i går. Den holdes af Tøndering strik i Aarhus. Det var vældig spændende at være med, men nogle gange kunne jeg ikke lade være med at overveje om jeg var havnet i en fremmed verden. Det var vældig spændende og fik også prøvet noget nyt, men jeg kender altså ikke lige min strikkefasthed i Tvinni garn eller medbringer Knit Pro strikkepinde.
Jeg strikker altså mest i garn der er lidt mere dødeligt. Jeg har Knit Pro - både i hæklenåle, strømpepinde og med wire. Men når jeg skal til strikkeworkshop så medbringer jeg altså de 10kr pinde jeg har købt i Fandango. De er praktiske med centimetermål på og så bliver man ikke grædefærdig hvis der sker noget.

Nå anyway jeg var til workshop med nordiskemasker.dk, det var vældig godt. Især de hækleprøver de havde med. Kan helt vildt godt lide deres kombination af strik og hækle. Købte et kit til en hæklet taske gælder mig til at komme i gang.


Så var jeg til workshop med gobelinstrik - det var udfordrende. Hvor den første var lidt visning af deres modeller og lidt hækling, var denne rent strik krydret med lidt teori. Fik blandt andet tip til at lave bundter der ikke løber og det kan være nødvendigt når man strikker med rigtig mange bundter. Puha det filtrede.


Til sidst holdt Marianne Isager oplæg om hvad hun lavede i Japan. Alt i alt en dag med mange indtryk.

I dag fik jeg startet på kroppen til sommerfuglen inden vi tog til svømning, hvor min indsats mest gik ud på at se om jeg kunne drukne mig selv, og hvor langt jeg kunne svømme uden at kaste op.


Den skal laves dobbelt så er på vej tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar