søndag den 2. november 2014

Granny stripes

I lørdags var jeg på seminar, jeg plejer at have noget med at lave. Ligesom jeg har noget jeg kan lave i bilen når kæresten kører.

Et af mine "medbring for de er nemme" projekter, er et tæppe i bomuld med granny stripes.


Jeg har 27 farver og forsøger at få dem ind tilfældigt, startede dog med en række af de første 20 før jeg blandede.

Hvordan gøres det så? Jo jeg har et farvekort og en liste med hvilket nummer jeg skal have næste gang.


Listen dannes ud fra en generator min kæreste har lavet til mig, og som ligger på en hjemmeside.

Der er selvfølgelig nogle betingelser ud over den skal tage et tal mellem 1 og 27. Den må ikke tage det samme tal to gange i træk og på 54 rækker skal den alle 27 igennem to gange. Plus jeg kan acceptere eller for kaste et forslag.

Men det er et stort projekt men der sker da lidt en gang i mellem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar