fredag den 2. januar 2015

Pony hår?

Jeg er gået i gang med at hækle en My Little Pony efter en opskrifte, du finder her. Jeg havde mega bøvl med det snoede "hår".

Der stod bare slå luftmasker op og hækle to masker i hver luftmaske. Men når jeg gjorde det fik jeg bare en lang snor.
Så var det igang med at lede på Google og prøve sig frem. Efter et stykke tid fandt jeg ud af jeg kun skulle fange den ene bue i luftmasken. Voila så snor mit "hår".


Jeg har fået lavet en del af "håret". Det tager lidt tid for dobbelt garn giver mange ender at hæfte.


Min pony er faktisk kommet noget af vejen, her er de dele der er færdige indtil videre. Har lavet lidt små justeringer undervejs, bruger en magisk-ring til start, og har spejlet lidt på det ene ben.


Den bliver nok lidt Rainbow Dash agtig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar