lørdag den 24. januar 2015

Broderi for øvede

Torsdag var en rigtig nørde dag, først broderi kursus i Skals, og så knipling i Horsens.

I Skals skulle vi starte lidt med en bunden opgave, for at komme til at øve sting.

Opgaven var et bogstav på mørkt stof, med lys/hvid baggrund. Vi overførte ikke men riede rundt om bogstavet.


Jeg forlængede stregerne i T'ets øverste streg lidt.

Jeg syede ri sting i tre typer hvidt tråd. Nederst en Sashiko bomulds tråd og så to forskellige hørtråde. På billedet er der syet med Sashiko tråd og den ene hørtråd.


Selv bogstavet skulle der så bruges farver til. Var baggrunden syet markeret kunne bogstavet syet mere åbent. Så jeg valgte mille fleur sting sat sammen to og to, så ligner de lidt hjerter.


Jeg valgte en lyserød og en lilla hørtråd, så syede jeg hjerter. Nåede faktisk et godt stykke inden jeg skulle hjem. Men nåede heller ikke andet.


Man kan faktisk godt se forskellen i de hvide tråde. Jeg har syet lidt siden, og er nu færdig.


Så den skal presses og monteres, det håber jeg at nå i morgen.

1 kommentar: