tirsdag den 8. december 2015

Fri sting for øvede

I fredags var jeg på Skals på kursus i broderi - "frie sting for øvede". 

Den første opgave var at ri en firkant på 10x10 cm og inde i den ri et hjerte op. Så skulle vi fylde det rundt om hjertet ud med sting i stort, grå og mørkebrune nuancer. Jeg valgt krumme nedlagte syninger, tanken er der skal være tre farver.

Så trak vi noget vores hjerte skulle være - mit skulle være varmt. Jeg valgte at sy med uld og Bayeux sting, der skal en orange kant med kontursting rundt om til sidst.


Det var lidt svært med den nedlagt syning, men tricket var at nedlægning kom på ydersiden.

Vi fik også vist stoftryk. Min første tanke var det gad jeg ikke rigtigt, men så fik jeg en god ide.
Den første var et flettet hjerte. Jeg nøjes med at trykke den ene del, så skal den anden broderes.


Og hvad med en juletræ med pakker under.


Og ja den hvide dækfarve drillede mig lidt. Den er nødvendig da jeg trykte på mørkt stof.

Nu er der også snart julepyntet, og forhåbentligt er jeg snart rask igen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar