mandag den 28. december 2015

Læderlysestager

Sidste sommer tænkte jeg at det var en god ide med læderlysestager, så jeg købte tre slags glas. På mit læderkursus fik jeg så den sidste dag lavet mønster til det mindste af glassene. Dette fik jeg så endelig testet her til sommer, da jeg var på kursus igen. Mønstret var fint. 


Nå men her i efteråret fik jeg så lavet mønstre til de sidste to størrelser. Det er ganske lavpraktisk med at vikle papir rundt om glas tape og klippe til. 

Jeg fik skåret læder til alle de glas jeg havde, farvet og gjort klar med at banke huller - mange huller.


Jeg startede med at lave færdig til julegaver og bestilling.


De er nu givet bort og solgt. Så var der en på arbejde der skulle bruge en julegave, så efter vores julefrokost gik jeg hjem og syede disse i lilla.


Ikke sikker på min dømmekraft er så god efter en julefrokost men færdig blev det.

Her mellem jul og nytår har jeg så fikset de sidste. Der er nu tre størrelser.

De små jeg startede med - her er de få der er tilbage. (Jeg har lavet 15 i denne omgang.) de passer til et fyrfadslys.


Mellem størrelsen. Der mangler bare en rød. Her er der et lys i, når det er done er der plads til et fyrfadslys.


Endelig er der de store. Her er 40 timers brændetid.


På de store har jeg eksperimenteret med sammensyningen. Synes selv det ser ret fedt ud i forhold til krydserne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar