mandag den 25. januar 2016

Orangutangen Frede

Her kommer en lille historie om orangutangen Frede. Frede er hæklet og min hæklenål har glødet.


I starten af januar besluttede jeg mig for at købe bogen Edwards menageri. Jeg faldt straks for orangutangen. Men det meste af det garn jeg havde var bomuld og ikke sikker på han ville blive god i dette.

Sidste fredag var jeg så i Panduro, jeg skulle bruge et gavekort jeg havde vundet. Fik brugt gavekortet, men så også noget farverigt garn som var uld/acryl. Tænkte straks om det kunne bruges men måtte jo hjem og se.


Baseret på det der stod i bogen skulle jeg bruge mellem 300 og 400 gram af garnet, så der blev købt fire nøgler (de var på tilbud). Så hæklede jeg løs.

Fredag var jeg så færdig med at hækle og skulle montere. De løkker der danner pels skulle klippes op. Vil sige det tager pænt længe, der hækles løkker for hver tredje eller fjerde maske - det er mange. 


Frede fik også brug for en tilretning af sine ører (han er vel med i familien), da jeg kom til at sætte ørene for højt første gang. De lignede horn.
Jeg valgte at bruge en beige til snude og øjne. Den multi farvedé er brugt til resten.



Jeg har brugt lidt over et nøgle på Frede (du skal nok have to for det afhænger jo også af løkkernes størrelse) og så det beige men der er masser tilbage af det. Så nu sidder Frede og overvejer om vi skal hækle kat, abe, får eller noget andet af resten af garnet.


Mens Frede tænker så går jeg i gang med en gris i det rosa.


 Du finder garnet her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar