lørdag den 14. februar 2015

Hardanger syning

Jeg er træt - træt helt ind til knogler og sjæl. Om det er for meget arbejde, for mange ændringer eller for meget mistro så er jeg træt. Det giver ikke meget overskud til kreative ting, som plejer at være min måde at få ny energi på så det bider sig selv lidt i halen.

I tirsdag fandt jeg dog tid til at tage på kursus i Broderi Moderne, hvor vi skulle lærer Hardanger syning. Vi var ikke ret mange og skulle starte med en lille prøve.

Både med klostersyning, slyngesting og kantsting. Det i midten var nemt, kanten og især hjørnerne var lidt svære.


Men jeg blev færdige og sat perler på. Med kantsting kan der klippes af helt tæt på, så skal have syet en omkreds mere den kan sys sammen med denne til et lille vedhæng.

Jeg fik også begyndt på et lille sakse vedhæng. Der er jeg faktisk nået et stykke vej.


Færdig med forstykket og i gang med bagstykket.


Det bliver vældigt fint og er faktisk sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar